Dag 3! – Islands of adventure - Universal Studios. - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Letsgousaeast - WaarBenJij.nu Dag 3! – Islands of adventure - Universal Studios. - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Letsgousaeast - WaarBenJij.nu

Dag 3! – Islands of adventure - Universal Studios.

Door: Kor

03 Mei 2015 | Verenigde Staten, Orlando

Vandaag gaan we naar Universal. Orlando kent vele pretparken. Om het overzichtelijk (lees betaalbaar) te houden hebben wij gekozen voor een Multi-Day Ticket van Universal. Deze geeft recht op 3 dagen toegang tot Universal Studios en Universal Islands of adventure. Als toegift ook de Hogwarts Express. Dit is een Harry Potter thema stoomtrein, waarmee je tussen beide parken heen en weer kan pendelen. Voor de kinderen is deze trein al een spektakel!
Dorien heeft een App welke de “drukte” verwachting per park weergeeft. Het geeft aan dat Islands of adventure niet héél druk wordt. Dus daar starten we vandaag.
Vandaag zijn we weer vroeg. Vroeg wakker. Vroeg zonder wekker. Vroeg zonder jetlag. Hehe.!?
Lekker buiten ontbijten. Lekker in het zonnetje. En dit al om 0800uur s’ochtends! Ik heb er dan al een loopje opzitten en ben gedouched. Dorien is dan ook al gedouched. Joep en Bink hebben hun eerste game dan ook al gespeeld op Joep zijn mobieltje. Ontbijten doen we hier op een picknick-tafel. Deze vind je op elke camperplek door heel Amerika! (hadden we hier maar aandelen in…).
Vroeg wakker betekend vroeg ontbijten. Vroeg op pad. En vroeg bij het pretpark. Eerst rijden we nog fout, de werknemers parkeerplaats op en zien dat deze vol is. Vervolgens rijden we de juiste plek voor de bezoekers op en zien dat deze leeg is. Het app’je van Dorien heeft gelijk. We zijn goed geïnformeerd en hebben de juiste keuze gemaakt. Lets enjoy!
De camper parkeren tegen een betaling van $22. De bediening is uiterst vriendelijk. Of ze zijn hier gewoon vriendelijk, of we zijn vroeg en hij nog niet smurf, of wij betalen te veel, ik denk dat dit alles geldt. We worden op onze parkeerplaats ontvangen door een security officier, die álle campers persoonlijk inspecteert. Dit als gevolg van 9/11. Wij zijn veilig. Wij zijn binnen. Klaar voor onze adventure.