Dag 5!: – Reisdag Orlando – Crystel River. - Reisverslag uit Crystal River, Verenigde Staten van Letsgousaeast - WaarBenJij.nu Dag 5!: – Reisdag Orlando – Crystel River. - Reisverslag uit Crystal River, Verenigde Staten van Letsgousaeast - WaarBenJij.nu

Dag 5!: – Reisdag Orlando – Crystel River.

Door: Kor

05 Mei 2015 | Verenigde Staten, Crystal River

Wat een gekte!
Vandaag vertrekken we uit Orlando. Weg uit de gekte. Weg van de pretparken. Op naar de natuur. Op naar Crystel River Florida. Hier kan je met Manatees zwemmen. Nou als echte dierenvrienden moeten we daar dus heen. Manatee bij ons beter bekend als een soort zeekoe. Dat klinkt aantrekkelijk. Een “must go” volgens Dorien. Dorien heeft alle “Must See, Must Go & Must do” plekjes uitgedokterd ver vooraf van deze trip. Zij wil dit graag doen. Dus we gaan. Weg uit de pretpark gekte op naar de Manatee gekte. Zoek de verschillen en kleur de plaatsjes, Fantastisch!
De trip is niet zo lang. Kleine 2 uur rijden. Onderweg zien we de eerste signalen dat we in een ver land zijn. Waar je bij ons egeltjes op de weg ziet liggen, zie je hier schilpadjes. Net zo zielig. Net zo plat. Het is een kleine twee uurtjes rijden als je weet wat je zoekt. We rijden dus linea recta aan op een aanbieder van zo’n Manatee tour. Binnen 2 uurtjes zijn we er. Maar dit is te gemakkelijk voor Dorien. Dit is te snel. En deze staat niet op Dorien haar hotlist. Dus dat wordt verder zoeken. Gelukkig is hier wel free Wifi, dus snel online om het juiste adres te vinden. Dat ligt op 8 min. rijden, volgens Google. Dus de camper wordt snel weer in beweging gezet. Die 8 minuten worden eindelijk, via via en verschillende hotlist nummers, bijna 120 min. Maar dan hebben we wel een van het lijstje! Niet de nummer 1, maar wél de nummer 2! Dit keuren we na 2 uren zoeken ook goed. We worden vriendelijk ontvangen. Tikken vriendelijk $180 af (Gear included, dat dan wel). En we zijn dan nu echt verzekerd van een plaatsje morgen op de boot. Zeekoeien kijken. Mmmm. We hebben geluk! Normaal zitten er op zulke boten 12-15 gasten. Concurrentie is volgeboekt. Maar bij deze nummer 2 (waarschijnlijk bij anderen veel lager op de lijst) zijn wij tot nu toe de enige. Dus met z’n viertjes op de boot. Dat zou mooi zijn. Een privat tour bij Birds Under Water! Hopelijk hebben die Manatee’s er morgen net zo zin in. Want 180 dollar of niet, No Garantees included! We krijgen hier nog een tip voor een campground in de buurt. Zodat we niet te ver hoeven rijden. Met name morgenvroeg is dit handig, want we moeten om 06:00uur acte pressants geven. Dus dat wordt vroeg piesen!
De camping is vlot gevonden. Kleine 8 mile verder. Net zo vlot zijn wij geïnstalleerd. Het zwembad is hier open. De zon staat hier op max. Dus we plonsen er snel in. Heerlijk! Je zou toch zo alle dagen mogen leven in deze temperaturen….. Zalig. Ik doe het er zo voor. Love it!
De BBQ gaat aan en net op dat moment komen er 2 jongens in een Pickup aan. Of we vlees willen kopen? Misschien handig voor op de BBQ? Geweldige ondernemersgeest hebben die twee. Allerlei soorten steaks toveren ze tevoorschijn. Ze vragen met wie ze mogen onderhandelen. Dorien wijst mij aan. Dus ze gaan met haar aan de slag. We hoeven niets maar kopen voor $50 heerlijke steaks. Prachtig die onverwachte dingen, prachtig een andere manier van leven, andere cultuur, andere wereld. Ook dit is Amerika. En wij genieten ervan.
De BBQ wordt na zijn daad weer gebruikt als vuurpot. Waar Joep en Bink dennenappels, gras, takjes en verder alles wat wel of niet brandbaar is op mieteren. No rules, behalve dat het niet te veel mag roken. Dus de fik er in boys! Heerlijk vuurtje stoken. Niks stiekems. Hier mag het gewoon! Elke camperplek heeft zijn eigen vuurpot. Just go for it, Light my fire!
Het eten is op. Spelletjes zijn gespeeld. Vuurtjes zijn gesticht. Lekker nog vóór het douchen een rondje over de camping. Om ons te verbazen over wat men hier allemaal bijeen geleend heeft, wat men hier allemaal naartoe gesleept heeft. Grote, maar dan ook hééééule grote campers, met nog grotere speedboten (helaas voor hun: de regel zegt: Max 1 boot! No exception!) en nog luxere golfkarretjes. Het mag dan wel camperen zijn, dat houdt niet in dat luxe verboden is? Lopen is hier blijkbaar geen luxe. Golfkarretjes wel. Dus golfkarretjes zijn er. Bij iedereen. Behalve bij de toeristen. De stumperds!
Op de camping zien we eerste bordjes “Be aware of Alligators” en “No Swimming aloud”. Dus het wordt nu echt. Boven onze camper zit tijdens de BBQ een visarend zijn vers gevangen visje op te peuzelen. Hij en wij genieten zichtbaar van het eten. Hij vers, wij diepgevroren. Bijzonder. Dit is echt! We zitten in Florida, zitten in Amerika. This is real! Je zou het bijna vergeten! Knijp me!