Dag 12! - Nothing Box. - Reisverslag uit Titusville, Verenigde Staten van Letsgousaeast - WaarBenJij.nu Dag 12! - Nothing Box. - Reisverslag uit Titusville, Verenigde Staten van Letsgousaeast - WaarBenJij.nu

Dag 12! - Nothing Box.

Door: Kor

12 Mei 2015 | Verenigde Staten, Titusville

Vandaag wil Dorien rust. Wil af van haar oorpijn. Medicijnen hun werk laten doen. Dus rust krijgt ze.
Vandaag verplicht niets doen. Geen plannen, niks, nada, noppes.
Pool in, pool uit, pool in, pool uit, BBQ en douchen. Oh what a day!
Het is dik 32C. Heerlijk. De mannen onder ons vinden het heerlijk. De vrouw onder ons vindt het te heet. ‘Zo kom ik niet in beweging - te warm’- Ik zie geen verschil ;-), maar goed, ik geniet!
Tussen de Pool sessies door heb ik nog vlug een loopje gedaan. Dorien speelt dan een spelletje Carcassonne met de jongens. Loopje wordt 4,5km. Vlug is ie niet Het is warm. Voor lopen is het heet. En de enige aanwezige route hier, langs de snelweg, zwart asfalt, zelfs bloedheet! Dus niet snel. Maar wél gelopen. Wél gedaan. Zo heb ik m’n biertje van straks alweer verdiend. Prepaid verbruik. Heerlijk!
De rest van de dag was het een -doe lekker wat in je opkomt- dag. De jongens lekker gezwommen. Samen nog lekker een watermeloen (uit de koelkas)t opgeknaagt. Super verfrissend. Dorien in haar hangstoel nog wat geslapen. Samen BBQ-en. Samen lekker zitten kletsen over de samenleving, over de omgangsvormen, over mensen en verwachtingen. Heerlijk hoe onbezorgd dekinderen tegen dit soort items aankijken. Zij hebben nog een hoop te leren. Wij een hoop af te leren. Gelukkig kunnen wij elkaar hierop wijzen. Samen het hier over hebben. Zalig dit soort onbezorgde momenten. Quality time!
Net voor de BBQ nog een borrel moment. Met wat chips en pinda’s. Nog net te vroeg voor eten. Nog net wat tijd over voor zeg het maar. Dorien is weer aardig monter dus zegt tegen Joep haal de ‘Vakantieklets’ maar op. OhKeh, dit wordt een ‘verplicht’ samenzijn. ‘Verplicht’ reageren op onderwerpen die een boekje voor jou tevoorschijn tovert. Als jij geen onderwrpen hebt om over te discussiëren, dan bestaat er een boekje. Dit boekje. Vakantieklets. Dit boekje helpt je dan verder. Om alle stilte momenten te overbruggen. Een vrouwen uitvinding.
As ik al iets heerlijk vind, is wel -mijn stilte momenten-. M’n zonnetje. M’n biertje. M’n Nothing Box. Punt! (see for yourself: http://iturl.nl/snwY_ ).
Maar dan hebben we Dorien. De medicijnen slaan aan. Die is weer monter. Die houdt niet van stiltes. Heeft geen Notthing Box. Wilt door babbelen. En als er geen onderwerpen meer zijn, komt ze met een oplossing; de ‘Vakantieklets’! Durf het bijna niet te tikken (Dorien leest dit ook) maar zo nu en dan is een oorontsteking best wel lekker….
Bink ligt al op bed. Ik werk deze blog bij. Dorien en Joep werken al hun social media verplichtingen bij. Zo zijn we allen toch weer de hele dag weer druk geweest met helemaal niks doen. Heerlijk geen verplichtingen. Heerlijk Vakantie!
Alles vroeg in bed. Morgen er vroeg weer uit. Morgen wél verplichtingen. Morgen naar Cape Canaveral. Naar Kennedy Space Center! Als je daar wat wilt zien moet je er vroeg bij zijn.
Dat is dus het plan.

• 13 Mei 2015 - 12:22

Karin:

Ontzettend leuk om te lezen alle verhalen!! Goed dat jullie toch weer een dagboek bij houden, mooie herinnering. Maar voor nu nog lekker genieten, gelukkig slaan de medicijnen aan en kunnen jullie hopelijk weer op volle kracht vooruit. En.... Laat Dorien nog maar ff genieten van die vrouwen uitvinding. Straks zijn de jongens groot en zit ze met 3 mannen en hun Notthing Box.