Dag 13! - Kennedy Space Center. - Reisverslag uit Titusville, Verenigde Staten van Letsgousaeast - WaarBenJij.nu Dag 13! - Kennedy Space Center. - Reisverslag uit Titusville, Verenigde Staten van Letsgousaeast - WaarBenJij.nu

Dag 13! - Kennedy Space Center.

Door: Kor

13 Mei 2015 | Verenigde Staten, Titusville

Wekker gaat om 0700uur. Plan is om rond 08uur te rijden, eigenlijk om 0900uur aan te komen bij Kennedy Space Center. Dus we hebben wat speling. Het is kleine 20 minuten rijden. Maar we kennen onszelf. Dus taptap!
Wekker, douchen, ontbijt maken, kids eruit, camper ontkoppelen, ontbijten en pleite. Het loopt gesmeerd. We zijn er vóór negenen. Om 0900uur gaat het open. We willen vooraan staan. Dit is de tip die we hebben gekregen. Want als iedereen de normale route door het park loopt, ben je rond de middag bij de bus. Waar dan iedereen staat. Dan is het een drukte van belang. Nu is het rustig. Heel rustig, we zijn nu de eerste!
Deze tourbus rijdt je rond rijdt langs verschillende platforms. Platforms die zijn gebruikt. Platforms die worden gebruikt of platforms die beide. We zijn te vroeg bij de tourbus. Deze gaat pas om 09.45uur. Het is nu 0900uur. Dus hebben we 3 kwartier te breken. Het souvenir winkeltje biedt de uitkomst. We willen niets kopen, maar de tijd uitzitten. Dat kan hier prima. Lekker koel.
We stappen als eerste in de bus. Het bus programma duurt een dagdeel. Het kost je de hele morgen of hele middag. Maar het is de moeite waard. Eigenlijk is dit het enige wat de moeite waard is. Alles is indrukwekkend. Alles is historisch. Alles is onderdeel van onze jeugd en leven. Maar het meeste hebben we gezien. Life op tv. We kennen het wel. Wat echter wel heel interessant is, is het Atlantis gedeelte. Hier brengt de bus je ook naar toe. Hier krijg je alle info over de Space Shuttle Atlantis, Wordt hier ook in ‘levende lijve’ getoond. Zoals Atlantis na zijn laatste landing gestopt is.
Ook de lancering van de Apollo 11 is spectaculair. Echt een ‘must see’! Maar de rest van het park is niet noemenswaardig. Tenminste niet voor ons. Wij zijn verwent. Verwent door Universal. Waar de Imax ook echt 4D is. 4D, op een karretje door een imaginaire wereld. Waar je de hitte van echt vuur, de spetters van echt water en de wind van echte storm voelt bij de bijbehorende beelden. Bij Universal beleef je de film. Hier heb je ‘slechts’ een 3D brilletje en een vast stoeltje!. Géén effecten. Geen zintuigelijk genot. Slechts mooie beelden! Dat is het. Gat wij zijn echt verwend!!
De simulator waar je een ‘echte’ lancering mee maakt hebben we ook gedaan. Wat een lachertje! Dit is eerder een wedstrijd wie het hardst kan schreeuwen dan dat het effect echt wat voorstelt. Maar goed, het is toeristen therapie. Wij ondergaan het gezapig. Lekker bezighouden. Rond 1500uur houden wij het voor gezien. Jammer dat we de camping reeds betaald hebben. Anders konden we nu al een begin maken van de rit naar Great Smoky Mountains. Onze volgende bestemming.
Maar Great Smoky Mountains is een natuurgebied. Met bijbehorende campings. Deze hebben doorgaans géén zwembaden. Dus nu kunnen de jongens er hier nog lekker gebruik van maken. Het is strak-blauw en bloedheet. Dus eigenlijk komt het heel goed uit! We hebben betaalt. JeyHa!
Vandaag gingen we in bloedhitte naar Kennedy Space Center, en we rijden er in de bloedhitte vandaan. Daartussen heeft het gestormd en gehoosd. Dit alles hebben wij gemist toen we in het Atlantis gedeelte rond liepen. Wat een perfecte timing!
Morgen staat de wekker weer om 0700uur. We hebben een lange rit voor de boeg tot onze volgende bestemming, Cherokee, North Carolina. Hier willen we vrijdag zijn (600Miles). Dus we hebben 2 dagen doortrekken op het programma. Eerste deel willen we tot aan Savannah, Georgia, komen (kleine 300 Miles). Dan trekken we hier vanuit door naar Cherokee. Hier heeft Dorien net via internet een camping geboekt, dit ivm de mogelijke weekend drukte. Deze camping (Smokemontridingstable.com) heeft ook Horseback trail Rides in the Smoky Mountains. Dit willen we gaan doen. Hier gaan wij naar toe.
Met deze rit verlaten wij ook Florida! We trekken dan via Georgia naar North Carolina en South Carolina. Andere wereld. Andere natuur. En weer een ander deel van Amerika. Wij zijn benieuwd!

• 20 Mei 2015 - 20:03

Noah, Henk En Cees:

Hoi, we hebben jullie reisverslag bekeken. Dat ziet er leuk uit!!! Hoop dat jullie erg genieten van de reis.

Groetjes, Noah, Henk en Cees