Dag 15 Reisdag Colombia – Great Smoky Mountains - Reisverslag uit Savannah, Verenigde Staten van Letsgousaeast - WaarBenJij.nu Dag 15 Reisdag Colombia – Great Smoky Mountains - Reisverslag uit Savannah, Verenigde Staten van Letsgousaeast - WaarBenJij.nu

Dag 15 Reisdag Colombia – Great Smoky Mountains

Door: Kor

15 Mei 2015 | Verenigde Staten, Savannah

(15 mei, 2 juni) Als we wakker worden staan wij er nog in ons uppie. Zijn de meeste truckers alweer weg, weer op pad. Op een paar na. Die hun rust nog pakken. Wij halen bij het tankstation met een Subway het ontbijt. Dorien, Joep en Bink vinden de broodjes van de Subway lekker. Dus hier halen zij hun ontbijt. Lekker koffie erbij en de dag kan weer beginnen.

We rijden van Colombia richting Great Smoky Mountains. Richting Cherokee. Hier heeft Dorien een leuke plek gevonden. Een campground waar je ook kan paardrijden. Hier gaan we naar toe. Naar Smokemont Campground. Voor de route er naar toe heeft Dorien een mooie ’scenic road’ uitgezocht. We hoeven vandaag niet ver. Dus zo veel mogelijk zien van al het moois. De weg is prachtig. De weg is bochtig. En we komen alle heuvels op en de onvermijdelijke heuvels af tegen in deze regio. Onze camper is dan voor USA klein te noemen. Maar voor ons nog steeds groot. Voor deze weg nog steeds groot. Groot is vaak zwaar. Das niet echt handig op deze prachtige scenic route. Dus is het volop aan de bak om de camper behendig hier doorheen te laveren. Door dit bochtige en heuvelachtige landschap. Met wat je met een ‘normale’ auto in een uurtje aflegt, zijn wij toch zeker 2 uur druk. Ondanks deze prachtig route, besluiten wij een grotere en snellere weg te pakken. Om later de Blue Ridge Parkway op te pakken. Via de Blue Ridge Parkway richting Cherokee, zoals de naam doet vermoeden een Indian Village. Vlak voor Cherokee slaan we nog in. Want we gaan weer een paar dagen de State Parks in. De natuur in. Dus boodschappen zijn handig. Koelkast weer aangevuld, op naar Cherokee!

Hier hebben we een plek op een State Park. Plekje aan een beek. Dorien en ik pakken lekker een koud biertje. Kids vermaken zich in de beek. Genieten! De BBQ knettert lekker. We hebben maar eens wat gezonds gekocht. Broccoli, Mais en gepofte aardappel voor op de BBQ. Dit alles aangevuld met een vette burger. Zo krijgen we alle benodigde vitaminen en groeihormonen weer binnen voor de komende dagen!
De jongens vermaken zich prima. Bink heeft van een flesje een zeilboot gemaakt waarmee hij in de rivier speelt. Joep leent mijn zakmes en maakt van takken mooie speren, messen, een pijl en boog en wandelstokken. Verder wat kleine attributen die Joep en Bink straks gebruiken in hun spelletjes. Krijgertje, oorlogje of scenes uit Super-Hero’s. Ze doen maar. Ze spelen lekker, maken hun eigen speelgoed. Onze Toppers!

Op deze plek sluiten we deze dag af. Sluiten dag 15 van onze vakantie af. Zijn op de helft. De 2de week wordt hiermee afgevinkt. Een kleine 1500 miles zitten er op. Waarvan gisteren 480 en vandaag 120 miles. Ook hebben we gisteren vele Staten van Amerika doorkruist. Zijn gestart in Florida, vervolgens door Georgia, door South Caroline, door Tennessee en zijn geëindigd in Cherokee -North Carolina.

Vele verschillende Staten.
Vele verschillen,