Dag 8! – Trails in de Everglades. - Reisverslag uit Everglades City, Verenigde Staten van Letsgousaeast - WaarBenJij.nu Dag 8! – Trails in de Everglades. - Reisverslag uit Everglades City, Verenigde Staten van Letsgousaeast - WaarBenJij.nu

Dag 8! – Trails in de Everglades.

Door: Kor

08 Mei 2015 | Verenigde Staten, Everglades City

Vandaag gaan we wandelen in de Everglades. Twee of drie korte wandelingen door verschillende delen van de Everglades. We ontbijten voor de eerste keer in de camper. Niet vanwege het weer, want het is al ruim 25C deze ochtend, maar vanwege de vliegen. Deze plek heeft geen stroom, dus geen airco. Zodat we na het ontbijt weer aan een douche toe zijn. Dus slang weer uit de camper en we doen waar we gisteren mee geëindigd zijn. Douchen in de blote kont voor onze camper. En wat als iemand ons ziet? vraagt Joep. Er is helemaal niemand en al dan er valt niets vanaf. Als het watervrees er af is vinden ze het heerlijk. Dan zijn ze er niet meer onder weg te krijgen. Bink doet standaard zijn –moet je zien en staat met de slang te plassen geintje-. Joep gaat dansen en huppelen. Kor douched heel saai, next, en Dorien Proest en douched. Allemaal verschillende rituelen. Allemaal hetzelfde doel. Opfrissen. En waar fris je nu meer op dan op een camping midden in de natuur, omgeven door natuur, omgeven door niemand! Hier dus! En dat is wat wij doen. Heerlijk.
De eerste wandeling was 1200m over houten vlonders door het moerasgebied. Gelijk zien we hele grote vissen en schilpadden. Dan zien we een waterslang en even verder onze eerste Crocodile. Joep en Bink kunnen dus weer vele plaatjes afvinken in hun -wat heb ik allemaal gezien boekje-. Deze hebben we gekregen bij –the visitor center- zodat de kinderen maximaal betrokken zijn bij de anders voor hun zo hun nutteloze wandelingen. Nu is het leuk. Nu is het spannend. Nu zijn ze scherp in -wat zullen we nu allemaal tegenkomen-.
Het is supertoeristisch, klopt. Maar gezien het voor seizoen is het goed te doen. Je ziet veel. Alles is mooi aangelegd. En er zijn nauwelijks mede toeristen. Wij vermaken ons dus wel.
De volgende loop is korter. Nou ja loop. Het is een uitkijk vanaf een houten bruggetje, uitkijken over de Everglades. Mooi. Maar niets bijzonders, (zonder het bijzondere landschap te kort te doen). Maar het is meer van hetzelfde. Bijzonder maar we hebben het al gezien.
De laatste maal dat we uit de camper stappen is bij de camping; National Park Everglades –Flamingo Campground A Loop-.
Hier is de zee, een haven en een campstore bij de haven. We hebben nog wat klein proviand nodig, dus we slaan hier onze slag. Dan komt de keuze, wat doen we op de camping, mét of zónder stroom. Maar alle toiletten/douche bij met stroomplekken zijn gesloten. Met zonder stroom kunnen we niet aan het verslag werken en met zonder stroom hebben we geen airco. Geen airco wordt dus buiten zitten. En buiten zitten ook die etters. Die zijn meegevlogen vanaf de vorige camping. Ben ik niet blij mee. Eigenlijk ben ik voldoende geprikt om het hier nog mooi te kunnen vinden. We kunnen dus ook nu, het is net 1500uur, naar de camping van gisteren gaan. Dat scheelt morgen weer een stuk als we naar Key Largo gaan. He jongens: zullen we weer naar de camping van gisteren gaan? (Long Pine Key Campground). Kan je weer in je blote kont buiten douchen!? “Oh JAH leuk, doen we”. Of we trekken hem gelijk door naar Key Largo. Dan zijn we er vandaag al! Scheelt weer een dag en het is vrijdag. Misschien kunnen we vandaag toch nog een plekje op -John Pennekamp Coral Reef State Park krijgen-. State Parks zijn goedkoop, State Parks zijn prachtig maar in het weekend vol met locals. Het is nu dus het proberen waard. Maar het is toch donderdag, zegt Dorien. Nee het is al vrijdag, Vandaag zijn we een week op pad. Vandaag is de 1ste week op. Nog 3 te gaan.
Dus het wordt kiezen. Heerlijk al die keuzes. Zelfs in vakantietijd, zit je leven er vol mee. He jongens, de camping van gisteren wordt het niet, we rijden nu door naar de camping van morgen. Wat vinden jullie? “Maakt ons niet" uit roepen ze in koor. Het maakt ons wel uit, dus rijden we door. Door naar Key Largo.
We houden de Everglades voor gezien. Prachtige natuur. Maar voor ons veel van hetzelfde. Met name hetzelfde lekprikken. Dat hebben we gehad. Dus wij zijn toe aan de volgende stap van deze trip. Stranden bij Key Largo. Snorkelen in de Noordelijke Atlantische Oceaan.
We vinden een RV plek bij -Key Largo Kamp Ground-. Pennekapmp zat zoals verwacht vol. Geen cancelations. Dus op zoek naar wat anders. Dat is KLK (Key Largo Kamp Ground) geworden. Het is buiten dik 30C. We pinnen snel ons tweede weekgeld en dan settelen we ons voor 2 nachten (met uitloop van 3) op deze campground. We zitten weer midden in de toeristenwereld. De prijzen zijn navenant. We betalen nu $75/nacht. Was in Crystal River $45, in Sarasota $35 en in de Everglades $16. Verschillende locaties. Verschillende prijzen. Verschillende werelden. Allemaal op zich zelf staand, allemaal bijzonder. Alles met zijn eigen prijs.